De Mobiele Theetuin
Opdracht:
Het idee van de De Mobiele Theetuin is dat het door Groningen trekt en braakliggende terreinen verandert in mooie tuinen. Elisabeth van Harten, de initiatiefneemster, wilde daar graag een passend logo bij. Ik ben uitgegaan van een stadstuin met veel groen en vogels. Om het concept van ‘Gronings eerste verplaatsbare stadstuin’ zichtbaar te maken, is de mobiliteit in de vorm van wielen erbij gekomen.
Het Definitieve Ontwerp

Voorbeeld Branding



Vaardigheden
De vaardigheden die je nodig hebt om tot een goed resultaat te komen is creativiteit, tekenvaardigeid, enz

Concepten
Ik ben begonnen met een aantal schetsontwerpen te maken, waardoor ik een beter beeld krijg van wat de opdrachtgever wil.
Schetsen & Herzieningen
Het laatste schetsontwerp was meer in de lijn van wat de opdrachtgever voor ogen had en van daaruit ben ik verder gaan werken.
Uiteindelijk Resultaat
Na nog een aantal herzieningen en vereenvoudigingen, was het logo af.
1. PERSOONLIJK CONTACT
Voordat het logo wordt gemaakt, is er eerst uitgebreid overleg, zodat de opdrachtgever precies weet waar hij/zij aan toe is.
2. DRIE SCHETSONTWERPEN
Er worden drie schetsontwerpen gemaakt, die aansluiten op de in het overleg genoemde wensen.
3. OVERLEG EN UITWERKING
Uit de drie ontwerpen wordt het ontwerp gekozen, dat het meest aanspreekt.
4. HET DEFINITIEVE ONTWERP
Het uitgekozen ontwerp wordt in samenspraak met de opdrachtgever naar wens aangepast
5. OPLEVERING IN DRUKFORMAAT
Als alles naar wens is, wordt het logo als drukbestand en webbestand aangeleverd.